Pod koniec marca 2013 roku przepisy związane z regulowaniem należności zostały zmienione na korzyść wierzyciela, skłaniając dłużnika do szybszej spłaty. Odpowiednio skrócone terminy zapłaty czy widmo finansowej rekompensaty dla wierzyciela mają na celu przyspieszyć proces odzyskiwania długów. Jest to korzystne dla całej gospodarki, ponieważ pozwala na zmniejszenie tak zwanych zatorów płatniczych. Na uwagę zasługuje chociażby tak zwana ulga na złe długi, która pozytywnie wpływa na...

Read More

Odpowiednio sformułowane wezwanie do zapłaty jest kluczem do odzyskania długu, działając perswazyjnie na odbiorcę. Coraz więcej wierzycieli decyduje się na zastosowanie specjalnych trików, zapoznając nieuczciwego klienta z możliwymi konsekwencjami. Wielu adresatów, po dokładnej lekturze otrzymanego dokumentu, decyduje się na spłatę zadłużenia. Widmo procesu sądowego lub sprzedaży długu może okazać się w tym względzie najważniejszym argumentem. Jakie wiadomości warto zawrzeć w wezwaniu? Skuteczność wezwania do zapłaty jest zależna...

Read More

Wezwanie do zapłaty stało się najpowszechniejszą formą wyegzekwowania należności, którą praktykuje większość właścicieli firm. Wiarołomni kontrahenci zazwyczaj są ponaglani za pomocą pisemnej perswazji, która nierzadko stanowi zapowiedź ubiegania się o spłatę drogą sądową. Warto jednak podkreślić, że obecnie papierowe wezwania nie są już obowiązkowe, jeśli mamy problem z odzyskaniem należności. Najnowsze przepisy dotyczące egzekwowania spłaty Jeszcze parę lat temu konieczne było wystawienie dłużnikowi wezwania do zapłaty, aby...

Read More

Negocjacje ze stałym kontrahentem, który nie wywiązuje się w terminie z należnych płatności, to obowiązek przykry, ale konieczny. Od sposobu ich prowadzenia oraz zastosowania adekwatnych narzędzi, zależy nie tylko uregulowanie zaległej płatności, ale także utrzymanie satysfakcjonującej obie strony współpracy. Odsetek niezapłaconych w terminie faktur w roku 2013 wahał się przeciętnie od 22,7% aż do 27,7%. Średnio przedsiębiorcy czekali na zwrot należności 3 miesiące i 24 dni[1]....

Read More

Klienci niewywiązujący się ze swoich zobowiązań są sporym problemem dla prywatnych przedsiębiorców. Niestety, ciągłe wysyłanie monitów czy wezwań do zapłaty zazwyczaj nie jest efektywnym rozwiązaniem. Warto zastanowić się, w jaki sposób należy sformułować swoje żądania, aby w szybkim czasie przyniosły pożądany skutek, motywując dłużnika do dokonania spłaty. Czy warto wysyłać monity? Obecnie większość właścicieli firm decyduje się na wysłanie swoim klientom tak zwanych monitów, które stanowią powiadomienie...

Read More

Jak wynika z badań rynkowych, coraz więcej osób ma problemy z terminowym opłacaniem swoich należności. Są to już nie tylko osoby prywatne, ale często także całe firmy, które nie są w stanie uregulować różnych opłat i rachunków. Z uwagi na ten fakt, coraz więcej firm świadczących różne usługi decyduje się na skorzystanie z tak zwanej automatycznej windykacji. Do tego celu zaprojektowane zostały oprogramowania i aplikacje,...

Read More

[caption id="attachment_360" align="aligncenter" width="570"] spam email - jak nie wpadać do spamu[/caption] Jeszcze do niedawna wszystkie firmy wysyłały korespondencję swoim klientom drogą listowną. W przypadku gdy były to ważne informacje, takie jak wezwanie do zapłaty, lub zmiana warunków umowy, pisma te były kierowane za pośrednictwem poczty listem poleconym. Dzisiaj powoli odchodzi się od tego zwyczaju, z uwagi na oszczędność czasu oraz aspekty ekologiczne. Większość korespondencji wysyłana...

Read More

Bardzo szybki i sprawny postęp technologiczny sprawił, że w naszej codziennej pracy pojawiają się wciąż nowe udogodnienia. Do niedawna całą korespondencję z Klientami trzeba było wysyłać do nich drogą pocztową, co znacznie wydłużało czas oczekiwania na ewentualną odpowiedź i generowało spore koszty. Na szczęście w dzisiejszych czasach wiele spraw można załatwić drogą elektroniczną, wysyłając na przykład maila z wezwaniem do zapłaty lub elektroniczną fakturą. Jednakże...

Read More