Czy zarządzanie windykacją usprawnia funkcjonowanie firm?
Utrzymanie płynności finansowej to jeden z kluczowych aspektów funkcjonowania firm. Jak donosi Bankier.pl, aż 591 przedsiębiorstw ogłosiło upadłość w 2017 roku. Statystyki wskazują również na duże problemy z odzyskiwaniem długów. Według danych opublikowanych przez BIG Monitor blisko 48% firm spotkało się z koniecznością ściągania długów od nierzetelnych kontrahentów. Opóźnienia w płatnościach wynosiły nawet 60 dni. Dla małych i średnich przedsiębiorstw jest to szybka droga do utraty płynności finansowej.
Jak uchronić się przez taką sytuacją?
- Weryfikuj kontrahentów – szukaj informacji w BIG oraz w KRD.
- Monitoruj faktury – czuwaj nad terminami zbliżających się płatności.
- Wysyłaj powiadomienia – brak terminowej wpłaty nie zawsze wynika ze złych intencji kontrahenta, a jedynie z błędu ludzkiego czy przeoczenia. Wysyłka monitów działa motywująco.
Jakie korzyści przyniesie to Twojej firmie?
- Skrócisz czas cyklu obiegu należności.
- Zredukujesz koszty związane z twardą windykacją należności.
- Zbudujesz wizerunek rzetelnego kontrahenta.
- Zwiększysz dyscyplinę płatniczą partnerów biznesowych.
Jakie są Wasze doświadczenia z zarządzaniem windykacją? Monitorujecie faktury i weryfikujecie kontrahentów przed rozpoczęciem współpracy?